Sammen skaber vi den bedste skole for børnene

Jeg har haft den store fornøjelse, at være med ved nogle af forældremøderne på basisskole Eng, og jeg må sige; jeg er imponeret over dét jeg har været vidne til.

Man oplever et brændende engagement fra alle sider ift. at skabe den bedste skole for børnene. Den daglige store indsats der gøres i samarbejdet mellem lærere og pædagoger er noget der både kommunikeres om ved forældremøderne, men som jeg også i den grad ser afspejlet i hverdagen og naturligvis i samarbejde med forældrene også. Ved forældremøderne bliver der fortalt om hvordan hverdagen for den enkelte klasse ser ud; hvilke rutiner har vi? Hvordan arbejdes dér? Og hvordan er alle børnene medansvarlige for at alle trives og har det godt i klassen? Der snakkes også om samarbejdet mellem skole og hjem, og hvordan vi sammen kan støtte op omkring både børnenes læring og den fælles sociale trivsel.

Jeg er glad og stolt over at være med til at repræsentere en skole, hvor der er en sammenhæng mellem det man siger man gerne vil, og dét som man rent faktisk oplever – sådan oplever jeg det i hvert fald fra mit udkigspunkt. Den gode skole skaber ikke sig selv, den formes og udvikles i et tæt dynamisk samarbejde både internt på skolen, i samarbejdet med forældre og ikke mindst sammen med børnene selv. Og en god lakmusprøve på om dette lykkes for det meste, ser man tydeligst afspejlet i glade børn. Og glade børn oplever man masser af på Herlev Byskole.

Tak for nogle gode inspirerende forældremøder, til personalet for det brændende engagement hver eneste dag og forældrenes opbakning

Jørgen Korsager Green, Faglig leder